دستگاه برش لیزر

آشنایی با دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

آشنایی با دستگاه برش لیزر

ماشین برش لیزری | برش لیزری | لیزر برش |ماشین لیزر برش| دستگاه لیزر برش | برش لیز

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 فلزات و  برش لیزری 

شما میخواهید که بر روی مواد خود حکاکی یا برش انجام بدهید؟شما از جنس ماده خود مطمئن نیستید؟شما برای انتخاب نوع برش دچار مشکلید؟بسیار خب هیچ ایرادی ندارد.میتوانید برای اینکه مطمئن بشوید با ما در تماس باشید .یا اینکه ادامه این مطلب را پیگیری کنید.

بیشتر لیزرهای CO2 نیازمند قدرت بالایی از لیزر برای نفوذ به فلز هستند. سیستم های لیزر CO2 برای برش چوب، آکریلیک؛ پلاستیک و پارچه مناسب هستند.اگر در مورد نوع ماده خود مطمئن نیستید بهتر است با کارشناسان ما در تماس باشید. بهترین روش برای نشان دادن نحوه کارکرد لیزرهای ما، مقایسه آن با یک پرینتر است. هر دوی اینها از فناوری یکسان استفاده می کنند. ما تصاویری را که معمولا بر روی کاغذ پرینت شده است را می گیریم اما به جای اینکه آن را با پرتوهای لیزر Co2 آتش بزنیم، آن را بر روی طیف گسترده ای از مواد برش زده و حک می کنیم.

  • لیزر : CO2. 30 تا ۱۲۰ وات
  • مواد تحت پوشش: چوب، آکریلیک، پلاستیک، شیشه، چرم،پارچه، فلزات پوشش داده شده، آلومینیوم آندی،سنگ، سنگ مرمر، سرامیک، میلار، سایر مواد
  • مواد برش: چوب، آکریلیک، پلاستیک، پارچه، چرم، کاغذ، ملامین، لاستیک،روکش، چوب پنبه و سایر مواد

خوبی های برش لیزری CO2

  • لیزر پرتوی از نور را ایجاد می کند که برای برش مواد مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین هیچ بخشی از سیستم لیزری در تماس با ماده نخواهد بود.
  • برای مواد نازک تر، تمامی سیستم های لیزری حاوی یک جدول خلا یکپارچه و ادغام شده هستند که برای نگه داشتن کاغذ، پارچه و پلاستیک های نازک در طی برش مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این سیستم ها بسیار دقیق هستند و از الگوی مورد نظر پیروی می کنند.
  • می توانند الگوهای متعددی را از قطعه یکسانی از ماده برش دهند. شما می توانید از برنامه های متعددی همچون کورل دراو، اتوکد و نرم افزارهای ادوبی برای انتقال طرح به لیزر استفاده کنید.
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

انجام بازسازی سوله ی دست دوم



شرکت سوله ی ایران  سوله های دست دوم خود را قبل از تحویل حتما مورد بررسی قرار میدهد و آنها را بازسازی میکند ومقدارآسیب وارده را برطرف میکند.این کار را زمانی که سوله ی نو را میسازد انجام میدهد.  این مراحل با دقت تمام و با بهره گیری از به روز ترین استاندارد ها در طراحی و ساخت سازه های فلزی انجام میگیرد.  این مراحل با نظارت مهندسان خبره و براساس مستندات فنی سوله دست دوم که در دفتر چه سوله ذکر شده است انجام میگیرد و گام به گام براساس آزمایشات فنی صورت میگیرد و براساس نتایج حاصله و محسبات دقیق نسبت به تقویت سازه اقدام میگردد و ایرادات احتمالی پوشش داده میشوند و اطلاحات لازم در سوله دست دومانجام میگیرد .  

 

تعمیر و نگهداری سوله دست دوم

 
 بی شک یکی از مهم ترین نکات و موارد دارای اهمیت در خرید سوله دست دوم تعمیر وبازسازی سوله دست دوم قبل از خرید توسط شرکت فروشنده آن است . چرا که سازه قدیمی میتواند در مدت زمان استفاده ، تخریب و حتی حمل و نقل دچار آسیب شده باشد و این موضوع میتواند در مقاومت سازه و همچنین کارایی سوله دست دوم بعد از سوار شدن مجدد و در هنگام به کار گیری مجدد تاثیر مستقیم داشته باشد. از این رو حفظ و نگه داری سوله دست دوم برای استفاده مجدد امری ضروری و غیر قابل چشم پوشی تلقی میگردد . که بایستی به عنوان گامی مهم در خرید سوله دست دوم مورد توجه قرار گیرد .

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

 لیزرهای تیتانیوم –یاقوت کبود را بشناسیم

میخواهید از لیزر ها استفاده کنید ؟بگذارید این را ابتدا به شما بگوییم که درباره انواع این لیزر های به چه مقدار اطلاعاتدارید و به از تفاوت های آنها در کاربرد به چه میزان اطلاعاتی دارید؟؟؟ فکر میکنید میتوانید بدون هیچ آگاهی از قبل وارد استفاده از این لیزر ها بشوید؟

لیزرهای تیتانیوم –یاقوت کبود که به وسیله ی لیزرهای نئودیمم دو فرکانسه الکترودی تقویت شده اند مجوعه ای از امواج ۱۰۱۵را تولید می کنند که در ترکیب های فرکانسی ۱۰۱۵مورد استفاده قرار می گیرند که با فرکانس نوری یک هشتم با ظرافت تمام در حال چرخش هستند . امروزه این نوع لیزرها پایه ی ساعت های نوری و نسل جدید از اندازه گیری های دقیق را تشکیل می دهند .
دو لیزر تحقیقاتی اصلی در کالیفرنیا به کار گرفته شدند .ساختمان بزرگ اشتعال در لابراتوار ملی لیورمور لورانس تکانه های چند مگا ژول را برای واکنش های شیمیایی در تکانگاه های کوچک مملو از ایزوتوپ هیدروژن برای ایجاد میکرو ستاره ها در لابراتوار ها سوزانده می شوند .
منبع نوری هم نوسان لیناک ،که یک لیزر فاقد الکترون در مراکز شتاب استانفرد است شدید ترین و سخت ترین اشعه ی ایکس قابل دسترس برای مطالعه ی اتم و مواد را تولید می کند .
پیشرفت قابل توجهی در کاربردهای لیزری تحقیقات رمز گونه تا اجزای محصولات فروشی خواهیم داشت .تولید کنندگان از انواع متفاوتی از لیزرها با طول موج های متفاوت از اشعه های ماورای بنفش گرفته ،مرئی تا تراهرتز برای تولید محصولاتشان استفاده می کنند .
صنایع با چالش هی قابل توجهی همانند گسترش منابع نوری با طول موج های کوچکتر تا حک جزئیات کوچک بر روی تراشه ها ی نیمه رسانا روبرو خواهد شد .ممکن است این صنعت با چالش ها و دست اندازهایی در مسیر پیشرفتش روبرو شود اما پس از گذشت نیم قرن تمامی مشکلات برطرف خواهد شد .

معرفی  لیزر الکترودی جدید 

 

در مقایسه با سایر سیستم های لیزری بزرگتر آی پی جی فوتونیک یک نوع لیزر الکترودی جدید برای کاربرد پلاستیک ،لحیم کاری ،فلز کاری و سایر کاربردهای پزشکی ،درمانی در بسته بندی های کوچک را روانه ی بازار کرده است .این لیزر محدوده ی طول موج طیف نمایی در حدود ۹نانو متر و انرژی خروجی در حدود ۱۰۰وات از یک فیبر هسته ای ۱۰۵ میکرو متری را شامل می گردد .
لیزرهای تحقیقاتی متنوع و نوآوری شده از ابزارهای پیشرفته ی شگفت انگیز به شمار می آیند .

 

 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

تاثیر نوع کاغذ برای برش لیزری

اگر قصد دارید که از  برش لیزری برای کاغذ های خود استفاده کنید باید به نوع خاصی از این کاغذ ها رجوع کنید. دلیل این حرف ما این است که بیشتر این کاغذ ها برای استفاده در این مورد طراحی و تولید نشده اند و اگر در این مورد استفاده شوند ضرر های جبران نشدنی ای به بار می آورند.. اکثر آنها برای توانایی برجسته سازی و برش استفاده میشوند و به خوبی پاک میشوند . علاوه بر دست زدن به الزامات خاص هر نوع چاپ مورد استفاده قرار میگیرد .با توجه به ماهیت لیزر برش ممکن است تغییر رنگ بلافاصله در کنار مسیر پرتو در طرف هدف قرار گیرد . این اثر را میتواند با چاپ یک رنگ خنثی در سمت هدف و یا با استفاده از تغییر رنگ به عنوان بخشی از طراحی دیده نشود , همانند نگاه عتیقه ای به الگوی توری . با این حال بهترین راه حل برای این مسئله بالقوه انتخاب سهام است که در مرحله ی طراحی اولیه تمیز میشود . در اغلب موارد تغییر رنگ در سهام دارای نسبت بالایی از مواد بازیافتی مییاشد که حدود آن به بیش از ۴۰ درصد میرسد . این تغییر رنگ میتواند به تدریج با گذر زمان قابل توجه باشد . کاغذ های بایگانی و کاغذ پنبه صد درصدی معمولا بدون تغییر رنگ هستند و در طول سالها باقی خواهند ماند . تغییر رنگ نیز تحت تاثیر ضخامت سهام می باشد . یک محصول ضخیم اثر بیشتری را نشان میدهد زیرا مواد بیشتر تبخیر شده اند . تست برش سهام بهترین راه برای جلوگیری از شگفتی های کیفیت بعد است . آن به طور معمول باید یک سرویس رایگان باشد و توسط برش لیزر قادر به توصیف سهامی است که در گذشته نتایج خوبی داشته است .

 قدرتمند ترین لیزر هادر صنعت

 برش لیزر  را امروزه قویترین سیستم برش دهی برای کاغذ ها میدانیم که نمیتوانید سهام آنرا بجز در موارد yدر هیچ جای دیگر پیدا کنید و اون با استفاده از این سهام برش های خود را انجام میدهد و این کارا با ظرافتی مثال زدنی انجام میدهد., همانند یک انحراف معمولی بر روی الگوی هم پوشانی در جهت X قراربه طور مداوم قرار میگیرد . تصویر برش از طریق قطع مسیر لیزر به همراه یک الگوی مسی برگردان تشکیل میشود . این تولید با استفاده از یک فرایند شبیه به آنچه که برای استفاده از یک فرایند شبیه به آنچه که برای استفاده از یک فرایند شبیه به آنچه که برای برای استفاده صفحات مدار الکتریکی استفاده میشود , تولید میشود .این سبک برش میتواند به ۳۰۰۰ ورق در هر ساعت برسد و بدون هیچ ضایعاتی از خلاء دور نگه داشته شود . به همین دلیل است که اسکن سریع تر به طور کامل منطقه ای را که باید برداشته شود را پوشش میدهد و آنرا تبخیر میکند . با استفاده از این سیستم , منطقه ی اسکن لیزر , نه پیچیدگی طراحی , سرعت و هزینه هر دو را تعیین میکند , از آنجا که سیستم تغذیه ورق با استفاده از روش های دستیابی به کاغذ معمولی ,به طور طبیعی با سایر فرایند های آفلاین مانند فویل و مثبت سازگاراست . این سیستم های ترکیبی از لیزر های ۴۰۰۰ وات استفاده میکنند . برای آنکه آنرا لحاظ کنیم , یک سیستم معمولی Gantry,XY یا Galvoمیتواند از لیزر های ۲۰۰ تا ۴۰۰ وات استفاده کند . اگر مایع آینه خنک باشد که ۲۰۰ وات لحاظ می گردد و برای برش روی میز بیشتر از ۱۰۰ وات لحاظ نمیگردد . تواتایی هیبرید در استفاده ی دقیق از این سطح قدرت است که سرعت تولید آنرا بالا میبرد . البته انواع دیگرتجهیزات از جمله برخی برش های پیوسته که از Galvo استفاده میکنند و حتی یک سیستم ترکیبی است که از یک قالب به صورت مرحله ای و مکرر استفاده میکند اما ماشین های گالوو / الگوهای هیبریدی و XY در حال حاضر از سیستم های عمده برای کاغذ برش لیزری استفاده میشود .

 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

نخستین لیزر هواپیمایی را بشناسیم

بنظر می اید که لیزر ها را بسیاری از ما کم یا زیاد بشناسیم اما این نکته برای همه ما جالب باید باشد که نخستین ها در کاربرد های لیزری چه جاهایی بوده اند.در چه نقاطی چه کاربرد هایی دارند این اولین لیزر ها و این اولین گام ما برای شناخت لیزر هاست.

در سپتامبر سال ۲۰۰۳تیمی از محققان مرکز فضایی پرواز مارشال در ناسا اولین لیزر هواپیمایی را با موفقیت به پرواز در آوردند .بدنه ی این هواپیما از چوب بالسا ساخته شده است که اندازه ی بال های این هواپیما در حدود ۱٫۵متر به وزن ۳۱۱گرم است .انرژی این هواپیما به وسیله ی لیزرهای زمینی که دنباله ی آن را دنبال می کند تامین می گردد .

نخستین لیزرهای نقطه ای 

در سال۱۹۹۴ نیکولای لدت استاو از موسسه ی تکنیکی –فیزیکی نمایش اولین لیزرهای نقطه ای کوانتوم با چگالی بالارا گزارش داد .
امواج فضایی محدود مطلوب از دسته امواج نوری هستند که بدون انتشار خم و تکثیر می شوند .
در نوامبر سال ۱۹۹۶اولین لیزراتمی که در آن به جای نور از مواد استفاده می شود به معرض نمایش گذاشته شد .
در ژانویه ی سال ۱۹۹۷شوجی ناکامرا و استیون با اراءه ی سخنرانی در دانشگاه کالیفرنیاگسترش لیزرهای گالیم نیتیریت که امواج ماورای بنفش را انتشار می دهد را معرفی کرد .

 

 

  • نادر رفیعی