دستگاه برش لیزر

آشنایی با دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

آشنایی با دستگاه برش لیزر

ماشین برش لیزری | برش لیزری | لیزر برش |ماشین لیزر برش| دستگاه لیزر برش | برش لیز

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونگی برش لیزری لباس 

برش دادن یکی از کارهای بسیار عادی است که امروزه از لیزر ها انتظار میرود.آنها این فعالیت خود را در تمامی صنایع گسترش داده اند و مشغول به فعالیت هستند.یکی از این صنایع را میتوان نساجی دانست که در آن لباس ها را با کمک لیزر ها برش میدهند و به هر شکل و اندازه ای در میاورند.

برش لیزری نمونه ای از تولید است که از لیزر برای برش پارچه استفاده میکند.مزایای آن,دقت بسیار زیاد,برش های تمیز  و لبه های محکم برای جلوگیری از سوختن است که این طرح را در صنعت مد بسیار محبوب کرده است.
مزیت دیگر آن این است که یک سبک میتواند استفاده شود تا مواد مختلف مانند ابریشم,نایلون,چرم,نعوپرین,پولیستر و کتان را برش دهد.چرا که برش ها بدون هیچ فشاری روی جنس ایجاد میشوند.این فرآیند برش هیچ چیز را به جز لمس پارچه توسط لیزر احتیاج ندارد.هیچ علامت غیرعمدی روی جنس وجود ندارد که برای اجناس ابریشمی و توری این یک مزیت است.
برای مثال مارک جاکوبز از برش لیزری برای ساخت قطعات ابریشمی نازک,توری استفاده میکردند.مشابه آن,جورجیا چپمن و کرن کریگ اغلب جامه های نفیس را با الگوهای برش لیزری دقیق به انتهای مجرا فرستادند.

درباره برش لیزری لباس ها چه میدانید ؟

میخواهیم در این مطلب به شما بگوییم که برای برش دادن به لباس ها میتوانید از لیزر ها استفاده کنید این لیزر ها این قابلیت را دارند ه لباس ها را با هر کیفیتی که باشند و با ه شکلی که شما مایل باشید برش دهنده بدون هیچ ضعفی و با بالاترین دقت اما چگونه ممکن است؟

طرح های پیچیده,کلاسیک و باسلیقه ی روی خیاطی های مادر بزرگتان را میشناسید؟آن طرح ها را بعنوان یک رقم لباس تصور کنید اما به شکلی که دارای طرح برش لیزری است.
برش لیزری برای طرح های طراحان خیاط زنانه استفاده میشود.اما وقتی که مصرف کنندگان شروع به تکاپو برای تکنیک کرده و تکنولوژی و بیش از پیش در دسترس تولیدکنندگان قرار گرفته است دیدن طرح های ابریشمی با برش لیزری و محصولات چرمی امری عادی است.هم اکنون میتوانید لباس هایی با برش لیزری را که توسط خرده فروشان مدیست مانند تاپ شاپ و ای سوز بفروش میرسند را بیابید.و این فقط برای تازه کاران است.

 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

محلی که برای نصب سوله خوب است

در راه اندازی و نصب سوله زمین تاثیر زیادی دارد  نوع خاک و شیب و اینکه شمال یا جنوبی بودن آن بسیار مهم است این امکانات و موارد دیگر را باید در نصب سوله با دقت بررسی کرد و ارائه داد. طول زمین با در نظر گرفتن موارد بالا به دلیل حجم خاک برداری و میزان شیب زمین و مقدار خاک ریزی بسیار حائز اهمیت است به زبان ساده تر برای اجرای سوله طول و عرض سوله و طول و عرض زمین و شیب آن و مقدار خاک برداری و خاک ریزی در قیمت تمام شده سوله تاثیر زیادی دارد بنابراین انتخاب زمین با در نظر گرفتن موارد بالا در قیمت سولهتاثیر زیادی دارد.

 میزان تراکم خاک

در این قسمت به میزان حجم فنداسیون در انواع تراکم خاک پی خواهیم برد چراکه در زمین هایی که تراکم خاک کمتر و به زبان ساده سست تر است جهت جلوگیری از حوادث ناشی از زلزله و نشست سازه نیاز به فنداسیون با ابعاد بیشتر و آلموتور بندی قوی تر میباشد. در سازه هایی که به صورت استاندارد های ساخت وساز اجرا میگردد در زمین هایی با تراکم خاک کم و نباتی کل حجم خاک تخلیه و به صورت لایه به لایه خاکریزی و توسط ماشین آلات راه سازی به تراکم مورد نیاز رسیده و بستر سازی جهت مراحل بعدی انجام میشود.همین معیار ها برای خرید یک سوله دست دوم نیز کاربرد دارد.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

مدرن ترین صنعت

کیفیت سوله ها 

ایجاد یک طراحی خوب برای سوله ها ضروریست امروزه برای اینکه از کمبودها و امکانات ضعیف در سوله سازی کم بشود امده اند و از سوله های مدرن و باکیفیت در صنعت سوله سازی استفاده کرده اند. وبسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. مثلا در شرکتهایی سوله ایی برمبنای مقاطع تو خالی را ارائه داده اند که این سوله با کاهش حجم جوش توانست  به عنوان گزینه ی مطلوب در سوله سازی مدرن شناخته شود . هر چقدر این مزیتها و عوامل مفید تری در سوله  طراحی شود به عنوان سوله سازی مدرن شناخته میشود .اما هنوز هم هستند شرکت هایی که کار در سوله های دست دوم را ترجیح میدهند.

سوله زیباترین سازه ی عمرانی

یکی از زیباترین و مهمترین سازه ها در عمران به نام سوله سازی شناخته شده است که کاربرد بسزایی در جهان دارد. همانطور که میدانید سوله به سازه های فلزی باسقف شیبدار میگویند که که نسبت به ابعاد و کاربردشان متفاوت است . طراحی سوله  وساخت آن بسیار زیبا و حرفه ایی است که مورد توجه خیلی از مخاطبین قرار میگیرد .هر قسمت سوله  دارای اجزایی است که توسط مهندسین مورد بررسی  و طراحی میشود . کاربرد سوله در مکانهای مختلف با طراحیهای زیبا به عنوان بهترین سازه ی عمرانی شناخته شده است .

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

قیمت سوله و ساخت سوله 

سوله در مکانهایی مثل کارخانه ها و سالنهای ورزشی و جاهایی مشابه آن مورد استفاده قرار میگیرد . در گذشته ایی نزدیک اوضاع اقتصادی در وضعیت خوبی نبود و بسیار ضعیف بود و اکثریت در خرید سوله اقدامی نمیکردند. اما در حال حاضر کسانی به فکر خرید سوله دست دوم هستند که افزایش آن زیاد است.

کسانی هستند که یا زمین دارند که در آن سوله بسازند یا میخواهند سوله ها را با زمین تهیه کنند که در هر حالت  جایگاههایی برای کمک و راهنما در سطح کشور وجود . . دارد.که در چگونگی هزینه ی آن کمک میکنند

 قیمت سوله دست دوم می تواند به عوامل زیادی وابسته باشد ، از جمله آن ها به میزان کارکرد سوله قبلی ، میزان دوام و پایداری ، داشتن  نقشه فنی و مهندسی

قیمت سوله دست دوم 

هزینه ی سوله به عوامل تاثیر گذار و قیمت هرآیتیم بستگی دارد. قیمتهای ساخت سوله در کل از متری 250 تا 550 هزار تومان تغییر میکند. در صورت اضافه شدن امکاناتی به سوله ها این هزینه بیشتر میشود. قبل از تهیه ی سوله  به نکاتی توجه کنید چون توجه به هزینه های هر قسمت سوله به ما در تصمیمگیری در هزینه ی آن کمک میکند مثلا کاربرد سوله  یا محل احداث سوله ومصالح سوله و نما و نازکی سوله تجهیزات روشنی و عوامل دیگر که در برآورد هزینه کمک میکند.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

کشف یک مزیت در دستگاه برش لیزری


جدیدا کشفی شده که این کشف را باکسلی توانسته پی ببرد و آن مصرف کم گاز در هنگام نصب وراه اندازی دستگاههای برش لیزری جدید است که این مزیت و برتری بالایی دارد که قابل تامل و پیگیری است و باید به آن توجه کرد.کارگاه از گاز کمکی نیتروژن در زمان برش فولاد ضد زنگ،آلومینیوم و گالوانیزه،و از اکسیژن برای برش فولاد کربن استفاده می کند.
“ما قبلا سه مخزن ۲۰۰ لیتری از اکسیژن مایع در ماه سفارش می دادیم و الآن ما به طور میانگین کمتر از یک مخزن پر در ماه مصرف می کنیم.و مصرف نیتروژن مایع ما از ۲۰ مخزن ۲۰۰ لیتری به کمتر از ۱۲ تا در هر ماه کاهش یافته است.

فواید ماشین برش لیزری

برش لیزری برای کارگاه چیز جدیدی نیست،ما روی این پروسه برای تراشیدن فولاد ضد زنگ،کربن و گالوانیزه شده و نیز آلومینیوم،ورقه های آلیاژ و صفحهات سبک برای ۱۰ سال تکیه کرده ایم.ولی چیزی که در باکسلی جدید است،ماشین برش لیزری ۴۰۰۰-W است(یک هایپر توربوی X510 با مدل ۵ تا ۱۰ فوت از شرکت مازاک)که یک ارتقای قابل توجه از مدل قبلی آن یعنی ماشین های ۲۵۰۰-W است.چرا این حرکتی به سمت نیروی بیشتر است؟

باکسلی می گوید:”وقتی من شنیدم که مازاک دستگاه لیزر جدید خود را در سال ۲۰۰۸ رونمایی کرده،من بدون این که قصد خرید ماشین جدید را داشته باشم به آنجا رفتم.ولی وقتی متوجه شدم چقدر نیروی اضافی و همچنین کمی ویژگی جدید روی ماشین وجود دارد که می تواند به ما کمک کند،تنظیم یک سرمایه گذاری روی آن کار آسانی به نظر می رسید.”
“اول،ما به ورقه های ضخیم تر و صفحات سبک رسیدیم.با یادآوری این که کمپانی هنوز ادعا می کند که حوزه ی اصلی آنها ساخت سیستم های حمل بادی سفارشی برای کارخانجات پردازش کننده-جمع آوری سیستم ها برای حرکت موادی مانند خاک اره و پوست پسته است.لیزر ۴۰۰۰-W می تواند فولاد نرم را تا ۱ اینچ برش دهد و نیروی اضافه شده به ما این امکان را می دهد که سرعت برش را بدون فدا کردن کیفیت افزایش دهیم،اجزا خیلی سریع از لیزر بیرون می آیند و ما مجبور نیستیم که به میزان زیادی که قبلا کار می کردیم کار کنیم.”

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

استفاده از دستگاه برش لیزری فلزات 

کاربرد دستگاههای برش لیزری در کارخانجات مورد استفاده ی زیادی قرار دارد. از این دستگاهها برای مواردی چون تراشیدن  فولادهایی که  ضد رنگ  هستند و صفحات  سبک و  ورقه های آلمینیوم استفاده میشود و تکیه کرده اییم .ولی چیزی که در باکسلی جدید است،ماشین برش لیزری ۴۰۰۰-W است(یک هایپر توربوی X510 با مدل ۵ تا ۱۰ فوت از شرکت مازاک)که یک ارتقای قابل توجه از مدل قبلی آن یعنی ماشین های ۲۵۰۰-W است.چرا این حرکتی به سمت نیروی بیشتر است؟

باکسلی می گوید:”وقتی من شنیدم که مازاک دستگاه لیزر جدید خود را در سال ۲۰۰۸ رونمایی کرده،من بدون این که قصد خرید ماشین جدید را داشته باشم به آنجا رفتم.ولی وقتی متوجه شدم چقدر نیروی اضافی و همچنین کمی ویژگی جدید روی ماشین وجود دارد که می تواند به ما کمک کند،تنظیم یک سرمایه گذاری روی آن کار آسانی به نظر می رسید.”

مزایای نصب دستگاه برش لیزری

اخیرا باکسلی اشاره کرده که متوجه یک کاهش قابل توجه در مصرف گاز از زمان نصب ماشین برش لیزری جدید و دستیابی به مزایای بسیار در آرایه های نازل شده است.کارگاه از گاز کمکی نیتروژن در زمان برش فولاد ضد زنگ،آلومینیوم و گالوانیزه،و از اکسیژن برای برش فولاد کربن استفاده می کند.
“ما قبلا سه مخزن ۲۰۰ لیتری از اکسیژن مایع در ماه سفارش می دادیم و الآن ما به طور میانگین کمتر از یک مخزن پر در ماه مصرف می کنیم.و مصرف نیتروژن مایع ما از ۲۰ مخزن ۲۰۰ لیتری به کمتر از ۱۲ تا در هر ماه کاهش یافته است.همه ی این ها به ما می گوید که ما در حال ذخیره ی بیش از ۱۰۰۰ دلار در ماه فقط در مصرف گاز هستی

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

روشی که در برش لیزری نازک فلزات انجام میشود

اریک باکسلی کسی است که سرپرست کارگاه و مدیر قسمت  شرکت  لوله های دمیدن در دوتان است . ما توانستیم با او قرار ملاقاتی بگذاریم و اورا ببینیم و این در زمانی بود که دستگاه جدید برش لیزری او در حال انجام و   پردازش  روی ورقه ی فولاد ضد زنگ نوع ۳۱۶L با قطر ۱۲ برای یک کارخانه ی پردازش غذا بود.ماده ی ضد زنگ در مقایسه با برش پلاسمای کمانی که شرکت برای ۱۰ سال آن را انجام می داد،برش با لیزر به شرکت این امکان را داد که ماده را تا محل جوشکاری آن با ۵۰ درصد پیشرفت در سراسر آن حرکت دهند.
باکسلی می گوید:”برای برش لبه و قبل از جوشکاری،نیازی به پروسه ی تیز کردن نیست.خوشحالم که بگویم اپراتورهای ما بر این مساله فائق آمدند.و من دوست دارم که ببینم بچه های ما بیش از آن که در حال جوشکاری تفاله  و فلز نیمه سوخته ی به جا مانده از پروسه ی برش باشند،در حال ساخت انجمن ها هستند.در بعضی از بخش های کارمان،ما به اندازه ی ۳۰ دقیقه جوشکاری را تحمل می کردیم و بعد میتوانستیم اجزا را روی جوشکاری ها حرکت دهیم.”

فواید ماشین برش لیزری

برش لیزری برای کارگاه چیز جدیدی نیست،ما روی این پروسه برای تراشیدن فولاد ضد زنگ،کربن و گالوانیزه شده و نیز آلومینیوم،ورقه های آلیاژ و صفحهات سبک برای ۱۰ سال تکیه کرده ایم.ولی چیزی که در باکسلی جدید است،ماشین برش لیزری ۴۰۰۰-W است(یک هایپر توربوی X510 با مدل ۵ تا ۱۰ فوت از شرکت مازاک)که یک ارتقای قابل توجه از مدل قبلی آن یعنی ماشین های ۲۵۰۰-W است.چرا این حرکتی به سمت نیروی بیشتر است؟

باکسلی می گوید:”وقتی من شنیدم که مازاک دستگاه لیزر جدید خود را در سال ۲۰۰۸ رونمایی کرده،من بدون این که قصد خرید ماشین جدید را داشته باشم به آنجا رفتم.ولی وقتی متوجه شدم چقدر نیروی اضافی و همچنین کمی ویژگی جدید روی ماشین وجود دارد که می تواند به ما کمک کند،تنظیم یک سرمایه گذاری روی آن کار آسانی به نظر می رسید.”

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

کنترل برش لیزری فولاد 

وجود سطح برش دهنده و محیط اطراف آن در برش لیزری تاثیری دارد که قابل بررسی است .این تاثی اینگونه است که ارتباط بین دانش اثرات حرارتی وکنترل موتور روی پروسه های  لیزر برش دهنده را حفظ میکند.  نظر به این ارتباط  و  پیگیری آن قابل تامل و تفکر و توجه است.مانند دیگر پروسه های ماشینی کردن با استفاده از چگالی های پر قدرت،درپروسه های برش با لیزر هم این نکته مهم است که روی پدیده ی حرارت در ماده ای که روی آن مشغول کار هستید نظارت داشته باشید و این به دلیل حرارت ورودی است.
در پروسه های برش با لیزر که در آن اکسیژن به عنوان گاز کمکی وجود دارد انرژی برش دهنده ترکیبی از انرژی پرتوی لیزر و انرژی واکنش های حرارت زای حادث شده در سطح برش دهنده است.حضور اکسیژن در پروسه،کارآمدی برش را افزایش می دهد ولی عاملی برای پروسه های فیزیکی اضافی در سطح برش دهنده می شود که تحلیل های جزئی تر پدیده ی برش را مشکل تر می سازد.هدف این مقاله تحلیل انتشار اشعه های مادون قرمز از سطح برش دهنده با یک فوتو دیود و تحلیل عددی سیگنال های دما و بهینه کردن پروسه ی برش لیزری بر اساس سرعت برش بحرانی است.سیگنال دمایی اشعه ی مادون قرمز اندازه گیری شده در پایه ی درجه بندی و کالیبراسیون به دمایی تبدیل می شود که مربوط به لایه ی سطح برش است.


  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

مهمترین ویژگی برش لیزری فیبری

نکته ی مهمی که باید به آن توجه کرد این است که آلهما ن  به آن اشاره کرده و گفته این است که با کمی توجه متوجه میشویم که لیزرهای فیبری در مصرف انرژی خیلی بهتر عمل میکنند و صرفه جویی میکنندزیرا لیزرهای فیبری در استفاده  الکتریسیته ی کمتریرا از دی اکسید کربن استفاده میکند .او در ادامه افزود که درجه­ ی کارآمدی یک لیزر فیبری تقریبا ۳۰ درصد بیشتر است و این به این معنی است که ۳۰ درصد بیشتر انرژی مورد استفاده توسط ماشین­ها به صفحه­ ی فلزی منتقل می­شود،در حالی که درجه­ ی کارآمدی لیزر دی اکسید کربن فقط ۱۴ درصد است.

ویژگی های برش لیزری فیبری

به گفته ­ی آله­مان،لیزرهای فیبری به وضوح الکتریسیته­ ی کمتری از دی اکسید کربن استفاده می­کنند و این باعث صرفه ­جویی در انرژی می­شود.او در ادامه افزود که درجه­ ی کارآمدی یک لیزر فیبری تقریبا ۳۰ درصد بیشتر است و این به این معنی است که ۳۰ درصد بیشتر انرژی مورد استفاده توسط ماشین­ها به صفحه­ ی فلزی منتقل می­شود،در حالی که درجه­ ی کارآمدی لیزر دی اکسید کربن فقط ۱۴ درصد است.
لیزرهای فیبری همچنین می­توانند مس،برنج و الومینیوم  را بهتر و ایمن­تر از لیزرهای دی اکسید کربن برش دهند،چون پرتوی آن به آسانی جذب می­شود و بازتاب نمی ­یابد.
برتری دیگر لیزرهای فیبری شامل عدم حضور صداهای  مسیر پرتو می­شود که وجود آنها در سیستم­های لیزر دی اکسید کربن ضروری است،و این که هزینه­ های عملیاتی کمتر است که این به دلیل تحریک نیمه رسانا بدون پوشش و نیز کمپرسورهای تحمل کننده ­ی مغناطیس بدون پوشش است.اکثر لیزرهای فیبری که به کمپانی­های آفریقای جنوبی تحویل داده شده­ اند شامل سیستم­های لیزر فیبری در محدوده­ ی ۲ کیلووات تا ۶ کیلووات و شکل پلات­فرم ۳*۱٫۵ متر تا ۴*۲ متر می­شود.با این حال لیزر فیبری ۶ کیلووات بای اسپرینت در حال جلب علاقه در صنعت است(آله­مان).

  • نادر رفیعی